Page 9 of 12 FirstFirst ... 7 8 9 10 11 ... LastLast
Results 81 to 90 of 111

Thread: Swiss K31 rifle

  1. #81
    User
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Centurion
    Posts
    237

    Default Re: Swiss K31 rifle

    Klink reg met my - dankie :)
    Baie nuuskierig om te sien wat maak hy daarmee.

  2. #82
    User
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Witbank
    Age
    59
    Posts
    4,126

    Default Re: Swiss K31 rifle

    Are there any other members/owners of the K31 Swiss rifle that wants to get hold of these copied batched of GP-11 bullets that Alliwyn of Perigrene bullets make for the K31 7.5 x 55 Swiss Smidt Ruben rifle?

  3. #83
    User
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Witbank
    Age
    59
    Posts
    4,126

    Default Re: Swiss K31 rifle

    Spoke to Alliwyn from Perigrine bullets, he will measure the chamber of the K31 rifle to determine if he need to change the .308 dimensions of their .308 range gider bullets to facilitate the specific bullet needed to shoot in our K31 rifles...or design/make a complete new bullet for the K31 7.5x55 Swiss rifle .
    He will be getting some material to be able to do this in a few weeks .
    Will keep K31 owners up to date.

  4. #84
    User
    Join Date
    Jun 2020
    Location
    Centurion
    Age
    59
    Posts
    309

    Default Re: Swiss K31 rifle

    I see the current Classic Arms online auction has thirty rounds of 1977 vintage 7.5x55mm Swiss FMJ issue ammo on offer. Bids close on 6 July.

    https://www.classicarms.co.za/products/678/H33?bid=1

  5. #85
    User
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Witbank
    Age
    59
    Posts
    4,126

    Default Re: Swiss K31 rifle

    Paul, I bought the PPU ammo. I want to see how it performs. I am sure it is possible to work out a hand load that will duplicate the accuracy of these old military rounds, and maybe ensure a longer brass life since these military rounds are Berdan primers..with the possibility of getting a specific bullet made for this rifle by Perigrine it will be an advantage to the owners of these interesting rifles .

  6. #86
    User
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Witbank
    Age
    59
    Posts
    4,126

    Default Re: Swiss K31 rifle

    Some feedback in regards to the .306 " bullets that Alliwyn from Peregrine Bullets are making for my K31 SWISS 7.5 x 55 rifle.
    Hi Annie
    Kwoteer Gert asseblief as volg:

    200x 306Cal 166gr GRM (Let Wel die kaliber is 306 en dit is ‘n spesiale koeël vir die kliënt)

    Gert sal jy asseblief vir Annie jou kontak besonderhede en ‘n aflewerings adres stuur.

    Jy is welkom om net eers 50x te bestel vir lading ontwikkeling en om te sien of die koeëls werk vir jou.

    Vriendelike Groete

    Alliwyn

  7. #87
    User
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    Centurion
    Posts
    237

    Default Re: Swiss K31 rifle

    Goeie nuus! PM my jou details dan maak ek reg met jou.

  8. #88
    User
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Witbank
    Age
    59
    Posts
    4,126

    Default Re: Swiss K31 rifle

    Reg so Koos, hoeveel van die toets punte het jy nodig?? Ek stuur die kostes deur wat die toets punte gaan kos, kyk daarna en besluit hoeveel van die punte jy nodig het. Ek sal dan dit betaal , jy kan net later met my regmaak.
    Ek sien regtig uit om te sien hoe goed ek met die geweer kan skiet...ek weet die geweer skiet 150% meer akkuraat as wat ek ooit instaat is om te skiet.

    Members, if any K31 owner is in need of a few of these experimental bullets , let me know so we can assist you in getting a few experimental bullets to you.

  9. #89
    User
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Witbank
    Age
    59
    Posts
    4,126

  10. #90
    User
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Witbank
    Age
    59
    Posts
    4,126

    Default Re: Swiss K31 rifle

    Peregrine Bullets (Pty) Ltd QU-000003879.pdf

    Koos, hier is die kwotasie, Annie se kontak besonderhede waar jy direk die punte vanaf kan aankoop. Die punte is .306" diameter ...As jy in Pretoria is kan jy dit self gaan afhaal dan spaar jy koerier kostes

Page 9 of 12 FirstFirst ... 7 8 9 10 11 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •